Redagowanie postów w mediach społecznościowych powinno odbywać się w charakterze personalnym.

Kiedy Facebook rozpoczynał swoją działalność, nikt w najśmielszych marzeniach nie był w stanie odgadnąć jego niewyobrażalnego sukcesu. Dla zwykłego internauty jest doskonałym komunikatorem z najbliższymi i znajomymi a dla marketingowców podstawowym narzędziem pracy. Aktualnie nie jedno wydawnictwo oferuje kursy z social media. Na nich uczą się, że właściwie każdy szczegół komunikacji jest bardzo ważny oraz że w świecie internetu nie ma miejsca na błędy.

 

Kierowanie Facebook okazuje się być zawodem XIX w.. Kiedy zastanowimy się nieco szerzej nad hasłem media społecznościowe, to szybko dojdziemy do wniosku, że jest to produkt „społeczny”. Przynajmniej mający taką fasadę. Dlatego też kwestia komunikacji marketingowej musiała przejść niemałe przeobrażenie. Firmy chcąc utrzymać zaangażowanie swoich klientów, są zmuszone do kreatywnych zagadek, rankingów, głosowań czy innych przyciągających uwagę postów. Warto zdawać sobie sprawę, iż każda osoba mająca profil np. na Facebooku, ma złe wyobrażenie, że jest to jego osobity obszar, w sieci internet. Nic bardziej mylnego, ale zmusza to marki, do prowadzenia komunikacji bardziej osobliwie. Redagowanie postów w social media powinno mieć charakter personalny. Każda marka musi mieć własnego ambasadora, który będzie relacjonował wydarzenie w firmie.

 

Pomysłowość i zaangażowanie nie mogą mieć granic. Facebook to miejsce gdzie właściwie każdy ciekawy pomysł na nowych fanów a także dzielenie się odczuciami może okazać się viralowy. Fotografię powinny różnić się od palety kolorystycznej szablonu strony FB. To dzięki temu publikowane przez nas wpisy szybciej rzucą się w oczy w trakcie przewijania milionów innych postów. Wszelkie zasięgi są realizowane przez algorytm, który wynagradza zdjęcia, na których znajdują się uśmiechnięci ludzie. Traktujmy media społecznościowe jak naszą osobistą służbową sferę. Kontaktujmy się przez niego z innymi markami. Oznaczajmy, dzielmy się komunikatami i sami komentujmy. Tylko w taki sposób na pewno osiągniemy społeczny sukces w internecie.

Czytaj dalej: szkolenia Chełm

About the author

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *